MMR E-DRIVERLESS
The MMR E-Driverless team was founded in 2017 and is committed to building an autonomous driving car to challenge university teams from all over Europe in Formula SAE, an international university competition of engineering design.
All’interno della competizione, noi facciamo parte della categoria Driverless, che include la monoposto a guida autonoma, nata in Germania nel 2017 e arrivata in Italia l’anno successivo.
An autonomous driving vehicle must have the same capabilities as a human driver but enhanced: what does it do? Perceives and interprets the internal and external environment, processes received information and plans a driving strategy, implements the previously planned strategy using the engine, steering and brakes.
Looking ahead, the team has embarked on an ambitious two-year project for the 2025-2026 period, aimed at designing and developing a fully electric, autonomous single-seater, in line with our tradition of innovation in driverless technology.
Our story is written step by step, as we work to put these goals of autonomous driving into practice.
M23-DL

• TELAIO: Monoscocca in fibra di carbonio realizzato con tecnologia cut and fold.
• MOTORE: Quattro cilindri in linea, potenza 83cv@10500rpm.
• SENSORI: LIDAR gradiente 32 raggi, due telecamere monocolore con trigger software, IMU, GPS RTK.
• COMPUTER INCORPORATO: NVIDIA JETSON AGX Orin.
• ATTUAZIONI: Brushless 24V con controllo integrato CANOpen per freno e sterzo. Motore a 24 V CC con elettronica di potenza sviluppata internamente per il controllo della frizione. Attuatore lineare 24V per comando cambio.
• ELETTRONICA: Schede sviluppate e prodotte internamente con microcontrollori STM.
Il team è organizzato in 7 divisioni, ognuna rivolta ad uno specifico ambito.
I NOSTRI RISULTATI
CIRCUITI IN CUI ABBIAMO CORSO

Silverstone (UK)
FS IMECHE
Design veicolo autonomo: 1° posto
TOTALE (Guida autonoma): 2° posto

Varano (IT)
FORMULA SAE
Design veicolo autonomo: 2° posto
TOTALE (Guida autonoma): 4° posto
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LA NOSTRA STORIA